Grzałka przepływowa montowana w przewody
Grzałka bez pompy wodnej - wymagany swobodny przepływ wody w przewodach
Średnica zewnętrzna 41,5 mm
Zasilanie 230V
Moc 550W
Do grzałki tej konieczne jest zastosowanie specjalnych przewodów elektrycznych Defa. Grzałka ma specjalną wtyczkę do której pasują tylko hermetyczne kable Defa.
Zestaw takich kabli tutaj >>>Zastosowanie:Przepływowy podgrzewacz cieczy chłodzącej montowany w przewód gumowy łączący dolne wyjście chłodnicy z blokiem silnika. Służy do wstępnego ogrzania cieczy chłodzącej . Podwyższania temperatury cieczy w układzie chłodzenia silnika spalinowego a przez to silnika. Podgrzewacz nadaje się do silników benzynowych oraz wysokoprężnych.
Sposób montażu:Podgrzewacz montuje się w pozycji pionowej między chłodnicę a blok silnika na dolnym, powrotnym przewodzie gumowym za pomocą opasek zaciskowych.
Zalecamy aby podgrzewacz podłączyć poprzez zegar sterujący, umożliwiający nastawienie czasu grzania.
Dobór średnicy końcówek podgrzewacza:Średnicę podgrzewacza przepływowego dobieramy w zależności od wewnętrznej średnicy dolnego węża chłodnicy. Wystarczy zmierzyć ten wąż od zewnątrz i odjąć ok, 8mm na grubość ścianek węża. Końcówka podgrzewacza nie powinna wchodzić na wąż zbyt luźno
Korzyści wynikające z zastosowania podgrzewacza:1) łatwy i pewny poranny rozruch wstępnie podgrzanego silnika.ułatwiony rozruch podgrzanego silnika ( mniejsze opory tarcia, niższy pobór prądu przez rozrusznik)
2) mniejsze zużycie silnika i paliwa. Silnik szybciej osiąga optymalną temperaturę (krótszy czas pracy w warunkach niedostatecznego smarowania i zwiększonego zużywania paliwa i silnika)
3) podgrzany wstępnie układ chłodzenia zapewnia szybsze ogrzewanie wnętrza pojazdu i szybsze odszranianie szyb. Natychmiast po rozruchu rozpoczyna się ogrzewanie wnętrza zapewniając komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Dane techniczne:Typ DEFA
Moc 550W
Napięcie 230V
Średnica końcówek 41,50mm
Układ końcówek - prosty
Grzałka wymaga stosowania kabli typu Defa