Informacja: 24 231 10 06 lub sklep@unipower.pl (pracujemy od 8:00 do 17:00)
Rodzaj podgrzewacza silnika - pompowy
Moc - 1100W 230V obieg wymuszony pompą
Opis urządzenia:
Elektryczny Podgrzewacz silnika ELEKTROWARM jest nowoczesnym, szybko działającym urządzeniem grzejnym, które służy do podgrzania bloku cylindrów w silniku spalinowym lub parowników w wózkach widłowych. Wyposażony jest w grzałkę o mocy 1100W oraz pompę tłoczącą, zasilany prądem o napięciu 230V.
Zastosowanie:
Elektryczny Podgrzewacz Silnika służy do podgrzewania cieczy w układzie chłodzenia silnika w celu ogrzania silnika i łatwiejszego jego rozruchu w okresie zimowym.
Podgrzewacz można także zastosować do podgrzewania cieczy chłodzącej przepływającej przez parownik/reduktor w wózkach widłowych zasilanych gazem, co umożliwia łatwe uruchomienie silnika.
Zalety urządzenia:
•Kompaktowa budowa – możliwość montażu w niemal każdej komorze silnika
•Odległość pomiędzy złączką wejściową, a wyjściową wynosi tylko 35mm - tyle przewodu należy wyciąć
•Średnica złączki 18mm - pasuje do większości samochodów osobowych i dostawczych
•W przeciwieństwie do podgrzewacza grawitacyjnego d-12-8002 ma wewnętrzną pompę - szybciej rozgrzewa silnik (w czasie jazdy, kiedy podgrzewacz nie pracuje, przepływ cieczy przez pompę jest swobodny)
•Zamontowany wewnątrz termostat automatycznie wyłącza urządzenie przy około 55 ºC i włącza je ponownie przy około 50 ºC. Temperatura ta osiągana jest na wewnętrznym termostacie. Z powodu strat przesyłowych sam silnik nagrzewa się do ok. 35 – 40 ºC
•Podgrzewacz wyposażony jest w topikowy bezpiecznik temperaturowy - w razie awarii termostatu trwale wyłącza grzejnik i pompę podgrzewacza
Korzyści ze stosowania podgrzewacza silnika:
•Łatwy rozruch silnika zimą
•Wolniejsze zużycie silnika
•Spalanie mniejszej ilości paliwa w okresie zimowym
•Mniejsza emisja szkodliwych spalin
•Dla samochodów z LPG – szybsza możliwość przełączenia na gaz
Dla Dieslla większa trwałość EGR i DPF
Komplet zawiera:
•Podgrzewacz – kolor czarny
•Opaski zaciskowe do montażu na wężach
•Odłączany kabel zasilający
UDOWA, CECHY I KORZYŚCI STOSOWANIA
Elektryczny Podgrzewacz silnika, to nowoczesne, szybkie w działaniu urządzenie grzejne służące do podgrzania bloku cylindrów w silniku spalinowym. Wyposażony jest w grzejnik elektryczny o mocy 1000W, zasilany prądem przemiennym o napięciu 230V oraz pompę tłoczącą. Podstawową jego zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa. Takie wykonanie daje możliwości zamocowania niemal w każdej komorze silnika. W przeciwieństwie do podgrzewacza grawitacyjnego ma wewnętrzną pompę cyrkulacyjną, dzięki czemu jest bardziej efektywny i szybciej rozgrzewa silnik. Przy użyciu podgrzewacza, nawet zimą rozruch silnika jest tak prosty jak latem. Dzięki rozruchowi rozgrzanego już silnika, zużywa się on wolniej, spala mniej paliwa i jednocześnie wytwarza mniej szkodliwych spalin.
ZASADA DZIAŁANIA
Działanie podgrzewacza silnika EPS jest możliwe dzięki zastosowaniu wewnętrznej pompy cyrkulacyjnej i grzejnika elektrycznego umieszczonych w zwartej obudowie. Podgrzewacz należy podłączyć szeregowo do przewodu gumowego (węża) nagrzewnicy. Po włączeniu podgrzewacza, jego pompa tłoczy ciecz chłodzącą, która krąży wokół grzejnika elektrycznego i cylindrów silnika. Podgrzewacz rozgrzewa ciecz, która nieprzerwanie podgrzewa silnik do momentu, gdy podgrzewacz zostanie wyłączony przez termostat.
Uwaga: zastosowana w podgrzewaczu pompa jest pompą tłoczącą, a jej wirnik smarowany jest cieczą chłodzącą silnika. Przed włączeniem podgrzewacza upewnij się, że jego komora jest zalana cieczą chłodzącą silnika (sucha pompa nie zassie cieczy). Praca pompy bez płynu (na sucho) doprowadzi do jej trwałego uszkodzenia i utraty gwarancji.
ZALETA
Uniwersalna i prosta instalacja
Podgrzewacz EPS ELEKTROWARM ma zwartą, kompaktową budowę, dzięki temu łatwo znaleźć dla niego miejsce w komorze silnika. Odległość pomiędzy złączką wejściową, a złączką wyjściową wynosi tylko 35mm (tyle przewodu należy wyciąć). Średnica złączki pasuje do większości samochodów osobowych i dostawczych. Zapewnia to możliwość uniwersalnego stosowania i prostą instalację.
PRACA AUTOMATYCZNA
W podgrzewaczu zamontowany jest termostat, który automatycznie wyłącza urządzenie przy około 55 stopniach Celsjusza i włącza je ponownie przy około 50 stopniach.
Dodatkowo podgrzewacz wyposażony jest w topikowy bezpiecznik temperaturowy, który w razie awarii termostatu trwale wyłącza grzejnik i pompę podgrzewacza. Po zadziałaniu bezpiecznika temperaturowego, podgrzewacz staje się nieużyteczny i powinien trafić do serwisu producenta celem stwierdzenia przyczyny zadziałania bezpiecznika i ewentualnej jego wymiany lub naprawy.
WYSOKA NIEZAWODNOŚĆ PRACY
W podgrzewaczu grawitacyjnym, bez wbudowanej pompy, każda najmniejsza ilość powietrza w układzie chłodzenia blokuje obieg cieczy chłodzącej, a podgrzewacz często z tego powodu ulega awarii. Wewnętrzna pompa cyrkulacyjna zapobiega występowaniu tego problemu, dzięki czemu podgrzewacz silnika EPS ELEKTROWARM wykazuje wysoką niezawodność pracy.
INSTALACJA, BARDZO WAŻNE!!!
Podgrzewacz należy podłączyć szeregowo do węża nagrzewnicy, lub innego węża krótkiego obiegu w silniku w taki sposób, aby zaznaczony na podgrzewaczu kierunek przepływu cieczy skierowany był do silnika. Rysunek poniżej przedstawia sposób i miejsce włączenia podgrzewacza.
Należy odnaleźć odpowiedni przewód i ustalić właściwe miejsce instalacji.
Upewnić się, iż podgrzewacz może zostać zainstalowany pionowo (pionowy montaż jest wymogiem bezwzględnym dla prawidłowej pracy, końcówki wlotu i wylotu pozostają poziomo), a jego instalacja jest możliwa w miejscu niższym niż górny poziom cieczy chłodzącej w układzie chłodzenia, lecz nie niżej niż 50 cm od najwyższego poziomu cieczy.
Należy zainstalować podgrzewacz w miejscu oddalonym od przewodu paliwowego, a także gorących lub przemieszczających się elementów.
Częściowo odciągnąć ciecz chłodzącą, upewnić się, iż wybrany przewód jest pusty.
Ostrożnie odciąć ok. 35mm wybranego przewodu. Połączyć dwie złączki podgrzewacza z dwoma końcami przewodu, a następnie ciasno zacisnąć opaski metalowe.
Uzupełnić ciecz chłodzącą. Uruchomić silnik i utrzymać jego pracę przez kilka minut, w celu uwolnienia pozostałego powietrza z układu chłodzenia. Sprawdzić czy nie ma przecieków, oraz czy poziom cieczy chłodzącej jest odpowiedni.
Podłączyć odłączalny przewód zasilający i odsunąć go od gorących lub przemieszczających się elementów. Nie wyjmować wtyczki z podgrzewacza w codziennym użyciu, jeśli nie jest on trwale usuwany.
TEST PODGRZEWACZA ORAZ USUWANIE USTEREK
Podłączyć wtyczkę kabla zasilającego do gniazdka trzybiegunowego, w celu wykonania krótkiego testu podgrzewacza.
Prawidłowa praca podgrzewacza charakteryzuje się słyszalnym szumem-hałasem pracującej pompy.
Dozorować pierwszy cykl grzania do momentu wyłączenia podgrzewacza przez termostat. Podgrzewacz pracuje nieprzerwanie do osiągnięcia przez blok silnika temperatury w przedziale około 50 ?.
Rozgrzanie silnika zajmuje w zależności od temperatury otoczenia i wielkości silnika od 30 do 90 minut.
Jeśli podgrzewacz nie pracuje jak powyżej, należy usunąć usterki poprzez sprawdzenie: a) czy urządzenie jest podłączone do zasilania,
b) czy miejsce instalacji podgrzewacza jest zgodne z zaleceniami instrukcji,
c) czy poziom cieczy chłodzącej jest odpowiedni, a podgrzewacz zalany cieczą,
d) czy ciecz chłodząca nie jest zamarznięta,
e) czy przewody gumowe nie są załamane.
KOMPLETACJA URZADZENIA
Podgrzewacz dostarczany jest wraz z opaskami zaciskowymi, zapakowany w karton. Odłączalny kabel zasilający dostarczany jest w opcji na życzenie klienta.
Najczęściej oglądane
369,00 zł z VAT
476,00 zł z VAT
860,00 799,00 zł z VAT
Kategorie