Grzałka siilnika Defa na przewody o średnicy 32 mm
Grzałka silnika Defa średnic króćca 32 mm
grzałak o mocy 600W
zasilanie 230V
grzałka z wbudowanym termostatem
Wymiary grzałki silnika
Średnica zewnetrzna króćca mocowania węża układu chłodzenia 32 mm
długość obudowy grzałki 113 mm
Wysokośc całkowita grzałki silnika 84 mm
Do zasilania grzałki aastosuj zestaw zasilania kable Defa
Jak zamontowac grzałkę silnika w przewody układu chłodzenia?
Grzałka podgrzewa ciecz chłodząca a ta na zasadzie konwekcji powoli porusz sie ku górze i dociera do głowicy ogrzewając powoli cały silnik.
Dlatego pamietaj żeby zamontowac grzałke na przewodach które sa pod pewnym katem bądz pionowo.
Na załaczonych rysunkach masz podane zalecenia sposobu montażu.
W górnej obudowie grzałki jest zamontowany termostat. Ta obudowa musi sie znajdować zawsze ku górze.
Przed uruchominiem podgrzewacza sprawdż czy grzałka jest dobrze odpowietrzona. czy w obudowie nie ma pecheryzków powietrza. W takim przypadku może nastapić lokalne przegrzanie i uszkodzenie grzałki silnika.
Informacje producenta Defa
- Nie podłączaj nagrzewnicy do prądu, dopóki nie zostanie uzupełniony właściwy rodzaj płynu chłodzącego i odpowietrzony układ zgodnie ze specyfikacjami producenta samochodu. Przewód zasilający DEFA musi zostać zakupiony osobno lub jako element systemu DEFA WarmUp. Podłączaj nagrzewnicę wyłącznie do uziemionego gniazdka sieciowego. Sprawdź połączenie uziemienia między gniazdkiem sieciowym, korpusem nagrzewnicy i podwoziem.
- DEFA nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody związane z użyciem nieoryginalnych węży, montażem niezgodnym z instrukcją lub innymi modyfikacjami. Roszczenia zgodnie z krajowymi przepisami konsumenckimi. Prosimy zachować paragon.
- Produkty montowane w komorze silnika pojazdu muszą być montowane przez autoryzowany warsztat.
- Podgrzewacze silnika należy podłączać wyłącznie do oryginalnego przedłużacza DEFA lub styku wtyczki na kablu wlotowym. Wyłączanie i włączanie zasilania odbywa się za pośrednictwem jednostki sterującej WarmUp lub ręcznie za pomocą kabla połączeniowego.
- Podłączając kabel połączeniowy, zawsze najpierw podłącz wtyczkę MiniPlug do samochodu, a następnie podłącz wtyczkę Schuko do autoryzowanego punktu stykowego w sieci stacjonarnej.
- Podgrzewacze silnika DEFA są wymiarowane do „normalnego użytkowania”. DEFA definiuje „normalne użytkowanie” jako; 3 podłączenia na 3 godziny na dobę, w oparciu o 150 dni użytkowania w roku (5 miesięcy w roku).
- Jeśli podgrzewacze silnika są zamontowane w pojazdach lub silnikach profesjonalnych, takich jak pojazdy służb ratunkowych lub awaryjne źródła zasilania, gdzie podgrzewacz silnika jest podłączony 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, roczna kontrola działania jest możliwa do rozliczenia:
- - Sprawdź działanie podgrzewacza silnika i w razie potrzeby wymień podgrzewacz, jeśli jest uszkodzony. (Nieobjęte gwarancją).
- przepisać
- Wiele parkingów samochodowych w budynkach mieszkalnych korzysta z timerów zasilania, które włączają i wyłączają zasilanie kilka razy na godzinę. Korzystanie z podgrzewacza silnika DEFA w takich obiektach parkingowych nie będzie uważane za „normalne użytkowanie” i roszczenia będą odrzucane.
- Do systemu DEFA WarmUp należy używać wyłącznie kabla połączeniowego DEFA.
- Spuść płyn chłodzący. Odetnij około 50 mm od przepisanego węża w określonym miejscu i załóż zaciski węża na oba końce węża. Zamontuj grzejnik zgodnie z instrukcją.
- Upewnij się, że węże są włożone do końca do króćców rurowych i upewnij się, że zaciski wężowe są zamontowane prosto i z tyłu kołnierza króćca rurowego. Dokręć zaciski śrubowe momentem 2 Nm.
- Bardzo ważne jest, aby element grzewczy nie stykał się z żadnymi gumowymi wężami ani innymi łatwopalnymi częściami!
- Skrzynka przyłączeniowa i inne części ogrzewacza nie mogą dotykać żadnych ruchomych części.
- Przed dokręceniem opasek zaciskowych końce węży muszą być całkowicie osadzone na przyłączach podgrzewacza, dotykając obudowy wodnej.
